Op deze broeierige maandagavond ben ik aan het bloggen over mijn zomerse, enerverende hardloopweekend. Dit keer had ik de luxe dat mijn weekend eigenlijk een half weekje vrij was. Ik had namelijk sinds woensdag vrij van werk dus ik genoot een paar dagen tot aan zaterdag van mijn vrije dagen. Zoals wel vaker kon ik natuurlijk niet stil zitten, dus natuurlijk doe je ook de dingen die je normaal doet zoals hardlopen, boodschappen doen etc.

Op vrijdagavond ben ik uiteten gegaan. Waar ik normaal de dag voor mijn hardloopwedstrijd pasta eet (koolhydraatrijk), week ik dit keer van mijn gewoonte af. Niet alleen omdat ik dit keer de planning had om bij een burgerrestaurant te eten, voor een 7 km wedstrijd op zaterdag vond ik het ook weer niet heeeeel noodzakelijk om echt heel koolhydraatrijk te eten. Dus zo gezegd zo gedaan, en zaten we op vrijdagavond in Kijkduin bij het burgerrestaurant.

Op zaterdagochtend ging mijn wekker af rond een uurtje of 8 uur. Het meeste had ik al op vrijdagavond klaar gelegd dus ik was al snel klaar met mijn voorbereiding op mijn wedstrijd. Dit keer zou ik aan de 7 km van de Nesseloop deelnemen. Dit is een kleinschaligere loop in Nesselande te Rotterdam. Dit keer dus een wedstrijd niet zo ver van mijn huis vandaan en dat is altijd een stuk makkelijker.

Maar o wat was het al warm in de vroege morgen en dan moest ik nog de deur uit. De warme nacht heeft mijn nachtrust ook niet goed gedaan dus ik was benieuwd hoe warm het nog later op de ochtend zou worden en hoe de omgeving zou zijn waar het evenement zou plaatsvinden. Ik had al op internet gekeken en het rondje zou om een grote plas zijn dus ik hoopte al op een briesje van de plas. Bij aankomst kon ik echt letterlijk naast de deur mijn auto kwijt. Startnummer ophalen was ook echt op 100 meter van de startlocatie dus alles zat zo dicht bij elkaar, ideaal! Na een wc-stop en mijn startnummer in bezit te hebben, liep ik richting de startlocatie voor mijn warming-up. Toen merkte ik al dat ik snel begon te hijgen en dit kwam echt door de warmte en de zon. Desondanks blijven we positief want he iedereen heeft er last van dus zo goed mogelijk drinken vooraf en dan gaan met die banaan zei ik tegen mezelf.

20180526_nesseloop_2018_R9B1788

Om 11.00 klonk eerst het startschot voor de 10 en 14 km lopers, om vervolgens zelf om 11.10 uur te starten. Ik ging gelijk al voortvarend (misschien wel weer te snel van start), maar hey wie niet waagt wie niet wint?! Ik nam weer het risico en het vooraan startte hielp wellicht niet aan het feit dat ik toch moet leren om niet te hard van stapel te gaan. Desalniettemin, liep ik al gauw op de 4e plaats en was het wachten tot de eerste lopers mij zouden inhalen dacht ik. Maar niks was minder waar en ik haalde eerste twee lopers die samen liepen in, dan lig je opeens 2e. Na ongeveer 1,5 km liep ik ook nummer 1 voorbij en dan loop je opeens eerste vlak achter de fietser die voor de eerste loper reed om aan te geven hoe we moesten lopen. Tijdens het lopen was het wel zigzaggen door alle 10 en 14 km lopers die onderweg liepen en het waren geen brede paden door het natuurgebied vlakbij de plas. Ik probeerde mij zo min mogelijk daar mee bezig te houden en dat ging aardig ondanks dat het wel een beetje irritant was om eerlijk te zijn.

sized_lve_3981
Na ongeveer 4 km werd ik dan jammer genoeg door een loper ingehaald en lag ik 2e. Ik gaf de moed niet op maar met nog 3 km te gaan wist ik dat het niet heel makkelijk zou worden. Maar goed alles is winst en ik ken mezelf onder warme omstandigheden ben ik best goed wat betreft hardlopen. Stiekem ging ik wel wat vaker omkijken naar mate de wedstrijd vorderde maar het was ook best lastig om te zien hoe ver iemand achter mij liep omdat er lopers van meerdere afstanden op dezelfde route liepen. Toch probeerde ik te kijken of ik iemand sneller zag lopen dan de langzamere lopers van de eerder gestarte afstanden. Op een gegeven moment zag ik met nog een kilometer of 2 iemand achter mij lopen dus Moesy bleef stug doorgaan!! Spannend hoor, adrenaline stroomde door mijn lichaam want zou het mij lukken? Een podiumplek voor de eerste keer? En welke plek? Met nog een kilometer te gaan zag ik de boulevard in de verte en was het nog een rechte stuk richting de finish. O wat is het spannend. De nummer 1 liep geen eens zo gek ver voor mij en de nummer 3 op dat moment niet zo ver gek achter mij. Ik vond het wel best zo dus nog even alles geven…….. en ja hoor Moesy komt als 2e over de finish!!

bazu-16749493

Wat een blijdschap!! Wat was/ben ik blij, ik voel mij nog steeds zo euforisch mensen 😀

Na de finish moest ik wel even echt bijkomen onder het genot van heel veel water, daarna al gauw de felicitaties van medelopers in ontvangst genomen, en dan was het wachten op de prijsuitreiking. Dit keer wist ik gewoon echt dat ik wel op het podium zou gaan staan (dit was eerder namelijk met een foutje van de organisatie waar ze het niet per categorie deden maar een overall klassement niet goed gegaan) dus dit wetende stond ik er nu wel wat zekerder en dat was echt leuk. Toen daar mijn naam werd geroepen om na de nummer 3 op het podium te gaan staan als nummer 2 voelde ik mij zo blij, trots en verheugd dat ik er duidelijk van genoot (al zeg ik het zelf). Dit was echt mijn moment en dit is toch wel een jongensdroom/wens die hiermee uitkomt. En ik kreeg ook nog eens een hele mooie bos bloemen en een mooie grote beker (was ook best zwaar).

33614895_10160456907390204_783212051207028736_o
Daarmee kwam er een hele mooie afsluiting aan mijn sportieve en succesvolle dag! Dit smaakt naar meer! Hard werken is beloond en ik blijf natuurlijk doorgaan met mijn grote hobby, passie en liefde voor deze mooie uitdagende sport!

Komende zondag mag ik weer een wedstrijd lopen namelijk de 5 km van Hoorn Marathon dus met de vorm van de afgelopen tijd kijk ik daar natuurlijk weer naar uit. Het was wel de 3e wedstrijd in 16 dagen afgelopen zaterdag dus ik zorg nu extra goed voor mijn lichaam en las de nodige rust in mijn trainingsschema zodat ik mijn lichaam niet overbelast en geen blessures op ga lopen. #nopainnogain #runwithmoesy

Nog een fijne avond en jullie horen gauw weer van mij!

RunwithMoesy – It will be fun! 😀

Deze slideshow vereist JavaScript.