Hej hej!

Het is weer even geleden dat ik de tijd heb genomen voor een uitgebreide blogverslag. Ik heb nu eigenlijk ook niet echt wat te bloggen als het gaat om een hardloopevenement of een ander onderwerp, maar ik wil jullie gewoon updaten. Deze update gaat eigenlijk over het feit dat ik in de afgelopen maand mei het volgende heeft gespeeld rondom mij en hardlopen.

5 mei Golden Tenloop 10 km

Op 5 mei de dag dat Bevrijdingsdag en Hemelvaartsdag op 1 dag vallen heb ik voor de 4e achtereenvolgende keer deelgenomen aan de Golden Tenloop in mijn woonplaats. Altijd leuk om aan het enige ‘grote’ hardloopevenement in Delft te kunnen deelnemen. Deze dag stond ik in startvak A maar was naar mijn gevoel helemaal niet klaar voor dit startvak en een tijd dat ik opgegeven had. Desalniettemin gewoon daar starten en zien hoe het gaat. Het was die dag onwijs warm en dat in combinatie dat ik nog steeds niet in vorm ben (grotendeels van dit jaar lukt het eigenlijk al niet om in vorm te geraken), was het goed merkbaar en had ik het onwijs zwaar deze dag. Uiteindelijk heb ik het toch maar weer gedaan maar daarmee is het ook gezegd.

29 mei 20 km door Brussel

Mijn 2e loop van deze maand was in Brussel. Een week geleden heb ik daar een weekendje doorgebracht en zou het mijn eerste loop gaan worden in deze stad. Nadat ik op zaterdag mijn startbewijs had opgehaald bij de start/finish locatie, heb ik op zondag mijn startlocatie makkelijk en op tijd kunnen bereiken. Wat was het er druk. Er zouden 40.000 deelnemers zijn en dat was goed te merken. Ik startte ook hier weer in het eerste startvak en dat was ook in de huidige vorm veel te voorbarig. Het was ook deze ochtend erg warm dus ik kon mijn borst weer nat maken. Ik wist ook niet wat ik kon verwachten als het om het parcours ging. Het ging al gelijk vanaf het begin bergafwaarts (letterlijk) en daarna weer heel stijl omhoog. Het was zo’n heuvelachtige stad met ook wat tunneltjes werd het er niet makkelijker op. Dit zorgde ervoor dat ik het heel zwaar had met een hele hoge hartslag. Ook hier kan ik alleen maar over zeggen dat ik het onwijs zwaar had en dat ik met ongeveer 1 km te gaan bijna niet meer kon lopen en vlak voor de finish door iemand naar de finish werd gesjouwd. Om vervolgens naar de EHBO post te worden afgevoerd. De rest kunnen jullie middels de filmpjes op de Facebookpagina van mijn blog te horen krijgen.

Kortom, het gaat op hardloopgebied niet zo heel goed. Ik loop ook niet regelmatig en loop minder wedstrijden. Zo is het namelijk niet meer zo leuk. Ik ben ook terug bij af als het gaat om mijn gewicht. Ik weeg nu namelijk hetzelfde als toen ik begon met hardlopen en dat doet ook wat met je. Desondanks probeer ik af en toe te lopen en plan ik bewust wat wedstrijden in zodat ik nog wel blijf lopen (zie het als extra motivatie). Binnenkort een afspraak bij de huisarts om het er verder over te hebben want misschien is er wel meer aan de hand.

Mijn volgende hardloopwedstrijd is de Zuiderparkloop 5 km.